”Aidosti kuullen, välittäen ja luottamuksella”

Keski-Suomen Muistiluotsi toimii maakunnallisena matalan kynnyksen asiantuntija- ja tukikeskuksena etenevää muistisairautta sairastaville ihmisille ja heidän läheisilleen. Teemme työtä myös ns. suurta yleisöä varten erilaisisissa muistisairauksiin liittyvissä kysymyksissä ohjaten ja tiedottaen. Vapaaehtoistoiminnan tukeminen ja kehittäminen on tärkeä osa työtämme.

Järjestämme toimintaa, johon on helppo osallistua omana itsenään. Toteutamme yhteistyössä eri tahojen kanssa:

• yksilöllistä tukea, ohjausta ja neuvontaa
  • ryhmätoimintaa
  • tuettuja lomia
  • koulutusta/valmennusta läheisille
  • retkiä
  • muita vertaistukea ja virkistystä tarjoavia tilaisuuksia
  • luentoja/puheenvuoroja etenevistä muistisairauksista ja niihin liittyvistä näkökulmista
  • tiedotusta, viestintää ja vaikuttamista
  • oppilaitos- ja opiskelijayhteistyötä

Kohtaamme ihmiset aidosti kuullen, välittäen ja luottamuksella. Lisätietoja toimintamme eri muodoista löydät nettisivujemme ’toiminta’-otsikon alta.

Ota yhteyttä ja kysy lisää: Muistiluotsi Enni Leppänen puh. 044 761 4925. Olemme täällä sinua varten!

VALTAKUNNALLINEN MUISTILUOTSI – ASIANTUNTIJA- JA TUKIKESKUSVERKOSTO

Koko maan kattava asiantuntija- ja tukikeskusverkosto, joka tarjoaa muistisairaille ihmisille ja heidän läheisilleen tietoa, tukea ja ohjausta sekä osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia. Toimintaa koordinoi Muistiliitto ja rahoittaa STEA (Sosiaali- ja terveysjärjestöjen avustuskeskus).

www.muistiluotsi.fi

EXPERIENCED MASTERS