Tapahtumat, valmennukset, retket

Yhteinen toiminta muistisairaille ja läheisille

MUISTIKUMMITUOKIOT

Hankasalmi perjantaina 7.10.2022 Seniorituvalla (Keskustie 53 A, 41520 Hankasalmi) klo 13-14:30

Tule oppimaan kansalaistaitoja muistisairauksista muistikummituokion avulla! Tuokio kestää noin tunnin, ja sen jälkeen on varattu aikaa kysymyksille ja keskustelulle. Muistikummituokion pitää muistiluotsi. Paikanpäällä myös muistikoordinaattori. Tilaisuus on kaikille avoin ja maksuton. Ei ennakkoilmoittautumista. Lisätiedot: Sari Sutela, p. 040 847 4650.

Avaa tulostettava esite tästä (pdf)

AVOIMET OVET MUISTIYHDISTYKSELLÄ

Muistiviikolla pidetään Muistiyhdistyksen toimistolla avoimet ovet keskiviikkona 21.9.2022 klo 14-17 (Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä). Avoimissa ovissa toiminnan esittelyä, aivotreenitehtäviä, yhdistyksen tuotteita myynnissä sekä kahvitarjoilu. Lämpimästi tervetuloa!

Avaa tulostettava esite tästä PDF.

MUISTIVIIKON JUHLA

Hyvää elämää muistiystävällisessä yhteiskunnassa.

Muistiviikon juhlaa vietetään Sepänkeskuksen Reaktori -salissa (Kyllikinkatu 1, 40100 Jyväskylä) pe 23.9.2022 klo 17-18.30. Vieraana Muistilangat -lauluryhmä Lahdesta. Luvassa myös Keski-Suomen Muistiyhdistyksen toiminnan esittelyä sekä kahvitarjoilu. Tilaisuudessa mahdollisuus yhdistyksen tuotteiden ostamiseen. Tervetuloa! Ilmoittautuminen 19.9.2022 mennessä: puh. 044 561 4927 /toimisto(at)ksmuisti.fi

Avaa tulostettava esite tästä PDF.

VALMENNUKSET

Vahvistavan vuorovaikutuksen valmennus

Kommunikointi muistisairaan ihmisen kanssa muuttuu sairauden edetessä. Vuorovaikutus voi olla haastavaa, koska sairaus vaikuttaa ihmiseen monin eri tavoin. Järjestämme neliosaisen valmennuksen syksyllä 2022 muistisairaiden henkilöiden läheisille. Valmennuksen tavoitteena on lisätä läheisten valmiutta muistisairaan ihmisen ymmärtämiseen ja tukemiseen vuorovaikutuksellisin keinoin vertaisseurassa.

Valmennus on neljän kerran kokonaisuus, joka järjestetään verkossa Teams-alustalla. Aloituskerta ma 7.11. klo 16.30–18.30, muut kerrat to 10.11., ma 14.11. ja to 17.11. klo 16.30–18.

Osallistumiseen tarvitset nettiyhteydellä varustetun tietokoneen, mikrofonin ja kuulokkeet tai tabletin. Esim. puhelinten mukana tulevat nappikuulokkeet/ hands free-kuulokkeet toimivat usein hyvin. Tietokoneen kameran tai erillisen web-kameran käyttö on suositeltavaa, mutta ei pakollista.

Lisätiedot ja ilmoittautumiset (3.11. mennessä): muistiluotsi@ksmuisti.fi tai puh. 044 761 4925.

Tulostettava esite (PDF)

RETKET

Keski-Suomen Muistiyhdistyksen retket ovat tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen.
Lisätiedot: muistiluotsi@ksmuisti.fi, Sari, p. 040 847 4650.

Syysretki 27.10.2022 Äänekosken Kartano Kievariin

Syysretki suuntautuu tällä kertaa Äänekosken Kartano Kievariin! Ohjelmassa on herkullista ruokaa, mukavaa yhdessäoloa, musiikkia – ja senioritanssia! Retken hinta on 25€/henkilö, ja se sisältää lounaan, iltapäiväkahvin ja ohjelman. Retkipäivään voi saapua omin kyydein, tai tulla yhteiskuljetuksella. Yhteiskuljetuksesta peritään retkimaksun lisäksi erillinen maksu, meno-paluu 10€/henkilö. Yhteiskuljetuksia järjestetään kahdella reitillä:

Itäinen reitti: Laukaa L-as – Harjukadun tilausajolaituri, Jkl – Matkakeskuksen tilausajolaituri, Jkl – Palokanorsi, Jkl – Kartano Kievari, paluu käänteisellä reitillä.

Pohjoinen reitti: Kinnulan K-Kinuski – Viitasaaren L-as – Äänekosken L-as – Kartano Kievari, paluu käänteisellä reitillä.

Tiedustelut ja ilmoittautumiset 17.10.2022 mennessä toimistolle, p. 044 561 4927 tai sähköpostilla toimisto@ksmuisti.fi

Avaa tulostettava mainos tästä (pdf)

Siirry sivun alkuun