OHJAUSTA JA NEUVONTAA

Keski-Suomen muistiluotsit

Keski-Suomen Muistiyhdistyksen muistiluotseilta on mahdollisuus saada henkilökohtaista ohjausta ja neuvontaa muistiasioissa. Riittävä tieto ja tuki muistisairauden eri vaiheissa auttavat sopeutumisessa muuttuvaan tilanteeseen sekä arjessa selviytymisessä.

Meihin muistiluotseihin voi ottaa yhteyttä joko soittamalla, sähköpostitse tai sivun oikeasta alareunasta löytyvän chatin kautta. Myös tapaaminen järjestyy sovitusti joko Jyväskylän toimistolla (Rauhankatu 1), Saarijärven toimistolla (Kauppakatu 5 B 55), mahdollisuuksien mukaan muualla Keski-Suomen paikkakunnalla tai etäyhteyksien kautta. Muistiluotsien yhteystiedot löytyvät tästä.

Muistiliiton puhelinpalvelut

Ohjausta ja neuvontaa on mahdollista saada myös Muistiliiton valtakunnallisesta Muistineuvo- puhelinpalvelusta. Puheluihin vastaavat maakunnallisten Muistiluotsi asiantuntija- ja tukikeskusten muistityön ammattilaiset. Lisätietoja Muistineuvosta löydät Muistiliiton sivuilta tästä.

Mainoskuva Muistiliiton valtakunnallisesta muistineuvo-puhelinpalvelusta

Muistiliiton Vertaislinjalla puheluihin vastaavat kokeneet ja koulutetut entiset omaishoitajat. Lisätietoja löydät Muistiliiton sivuilta tästä.

Mainoskuva Muistiliiton Vertaislinja puhelinpalvelusta

Lisää tietoa ja tukea

Keski-Suomen Muistiluotsi asiantuntija- ja tukikeskuksesta saat lisätietoa tästä.

Etenevistä muistisairauksista löydät lisätietoja tästä.

Muistisairauteen sairastuneen kohtaamisesta lisätietoja tästä ja tästä.

Etuuksista ja oikeuksista lisätietoja tästä.