Keski-Suomen Muistiyhdistyksen kotiaputoiminta on tarkoitettu ensisijaisesti muistisairautta sairastaville ja perheille, jossa omainen hoitaa muistisairasta perheenjäsentään. Kotiavun tavoitteena on tukea toiminnallaan sairastuneen / perheen arjessa jaksamista. Kotiapua on tällä hetkellä mahdollista saada Jyväskylässä.

Kotiaputyöntekijä työskentelee asiakkaiden kodeissa tehden avustavia tehtäviä, kuten siivousta, ikkunoiden pesua ja kaupassakäyntiä. Myös pihahommat, kuten haravointi ja lumityöt onnistuvat. Työntekijät eivät osallistu hoitotyöhön. Hän työskentelee asiakkaan luona arkisin klo 9-16 välisenä aikana 2-6 tuntia, esimerkiksi kello 9-12. Kotiavun hinta on 17,50€/h ja se maksetaan kotiin lähetettävällä laskulla jälkikäteen.

Jos matka asiakkaan luokse on yli 10 kilometriä (laskettuna yhdistyksen toimistolta), laskutetaan myös valtion matkustussäännön mukainen kilometrikorvaus 0.44€/ km.

Työntekijää sitoo vaitiolovelvollisuus asiakassuhteissaan. Hän työskentelee asiakkaiden kodeissa omissa työvaatteissaan ja hyvää työturvallisuutta noudattaen. Työvälineinä ovat asiakkaan omat siivous ym. tarvittavat välineet.

Asiakkaan tulee tehdä varaus kotiavun ottamisesta joko puhelimitse tai käymällä yhdistyksen toimistolla. Kotiapua pyritään antamaan tasapuolisesti kaikille tarvitsijoille. Tällä hetkellä kotiapua on mahdollista saada kerran kuussa.

Varaukset numerosta 044 561 4927, ma-to klo 9-15