Keski-Suomen Muistiluotsi Asiantuntija- ja tukikeskus

”Aidosti kuullen, välittäen ja luottamuksella”

Keski-Suomen Muistiluotsi toimii maakunnallisena matalan kynnyksen asiantuntija- ja tukikeskuksena etenevää muistisairautta sairastaville ihmisille ja heidän läheisilleen. Teemme työtä myös ns. suurta yleisöä varten erilaisissa muistisairauksiin liittyvissä kysymyksissä ohjaten ja tiedottaen. Vapaaehtoistoiminnan tukeminen ja kehittäminen on tärkeä osa työtämme.

Järjestämme toimintaa, johon on helppo osallistua omana itsenään. Toteutamme itsenäisesti, yhteistyökumppaniemme kanssa sekä vapaaehtoistoiminnan avulla:

• yksilöllistä tukea, ohjausta ja neuvontaa
  • ryhmätoimintaa
  • tuettuja lomia
  • koulutusta/valmennusta läheisille
  • retkiä
  • muita vertaistukea ja virkistystä tarjoavia tilaisuuksia
  • luentoja/puheenvuoroja etenevistä muistisairauksista ja niihin liittyvistä näkökulmista
  • tiedotusta, viestintää ja vaikuttamista
  • oppilaitos- ja opiskelijayhteistyötä

Kohtaamme ihmiset aidosti kuullen, välittäen ja luottamuksella. Lisätietoja toimintamme eri muodoista löydät nettisivujemme valikosta ’toimintaa’-otsikon alta.

Muistikummituokiot

Haluatko lisää tietoa muistisairauksista ja oppia kohtamaan muistisairas ihminen arvostavasti? Kokoa oma porukkasi ja tilaa meiltä maksuton muistikummituokio! Muistikummituokiot antavat eväitä muistisairaan ihmisen kohtaamiseen ja lisätietoa muistisairauksista. Muistikummmituokiot ovat noin tunnin mittaisia.

Kysy lisää muistiluotseiltamme: p. 044 561 4926 tai p. 044 761 4925.

Muistikummituokiosta on myös verkkopohjainen versio, joka löytyy täältä.

Ota yhteyttä muistiluotseihin ja kysy lisää. Olemme täällä sinua varten!

Muistiluotsitoiminnan esittelyvideo:

VALTAKUNNALLINEN MUISTILUOTSI – ASIANTUNTIJA- JA TUKIKESKUSVERKOSTO

Koko maan kattava asiantuntija- ja tukikeskusverkosto, joka tarjoaa muistisairaille ihmisille ja heidän läheisilleen tietoa, tukea ja ohjausta sekä osallistumis- ja vaikuttamismahdollisuuksia. Toimintaa koordinoi Muistiliitto ja sen rahoittaa sosiaali- ja terveysministeriö Veikkauksen tuotoilla.

www.muistiluotsi.fi

Muistiluotsitoiminnan esittelyvideo