Tuotteet

Muistipeli (15 €)

MUIKKU-laatikon muistipelikortit nyt myös myynnissä erikseen! Pakkaus sisältää yhteensä 64 kuvakorttia. Kuvissa muun muassa eläimiä, ruokia ja luontokuvia.

muistipeli2

Muistiranneke (42 €)

Muistisairaille ihmisille on nyt saatavilla uusi muistiranneke, joka on apuna esimerkiksi eksymistilanteissa. Hopeanväristä, teräksistä ranneketta voi käyttää kuin korua. Rannekorun luukun sisälle lisätään pieni lappu, joka kertoo halutut tiedot muistisairaasta ihmisestä ja/tai läheisten yhteystiedot. Näin avuntarjoaja voi tavoittaa läheiset esimerkiksi silloin, jos sairastunut ei löydä tietään kotiin. Rannekkeen on kehittänyt Keski-Suomen Muistiyhdistys ry, Muistiliitto ry ja Heimo-Koru Oy.

Rannekkeen koot

16 cm

17cm

18,4 cm

20 cm

21 cm

ranneke

MUIKKU-laatikko  (65 €)

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n Kotihoitoa tukevaa kuntoutusta Keski-Suomen kuntiin projektin 2007-2010  toimesta valmistunut MUIKKU-laatikko (muistikuntoutusmateriaali) on suunniteltu ensisijaisesti muistisairautta sairastavien ja ikääntyvien parissa työskenteleville työkalupakiksi. Materiaalia voidaan käyttää myös kotona tapahtuvien muisteluhetkien virikkeenä. Toiveemme on, että koottu materiaali aktivoi ja innostaa käyttäjiä kehittelemään materiaalipaketista omannäköisen, toimivan työkalupakin, josta on hyötyä ja iloa vuosiksi eteenpäin.

SISÄLTÄÄ: DVD:lle tallennettuna PDF- , PowerPoint tai Word-tiedostoina

• ohjaajan opas: tietoa ryhmätoiminnan ohjaamisesta, 22 teemaan liittyen yleis- ja perinnetietoa, sananlaskuja, kaskuja, sanontoja, tietovisailuja, laulu- ja lähdevinkkejä yms. (201 s.)
    • valmiita toimintatuokioita teemoihin liittyviä (32) ja opinnäytetyö aiheesta
    • pelit- ja kortit osio: valmiita korttipohjia, mm. sanalaskut, arvoitukset, aakkoset, kertotaulu, tavut, numerot, presidentit
    • musiikkiosio: musiikin yleiset vaikutukset, musiikin eri käyttömahdollisuudet, laululeikkejä, musiikkiliikunta ja tanssi, musiikki- ja lauluvisailut, Laulukoppa
    • liikuntaosio: muistisairaiden liikuntatuokioiden ohjaaminen, niska-hartiaseudun jumppaohjeet, venyttely-, tuoli- ja mielikuvitusjumppaohjeet
    • digitaalisia kuvia teemoihin liittyviä yli 1000 kpl
    • teemoihin liittyviä painettuja kuvia: muistikorttikuvia 64 kpl, postikorttikokoisia kuvia 128 kpl ja A5 kokoisia kuvia 16 kpl

Minkälaista muistikuntoutusmateriaalia sinä kaipaat? Vinkkaa meille niin ideoidaan yhdessä!

Postitettaessa hintoihin lisätään postitusmaksu. Tuotteita saa yhdistyksen toimistolta Yrjönkatu 37 B 15, avoinna ma-to 9-15.

Lisätiedot ja tilaukset:

toimisto@ksmuisti.fi

Muista ilmoittaa tilauksessa toimitus- ja laskutusosoitteet (myös verkkolaskutus mahdollinen), puhelinnumero ja mahdollinen y-tunnus.

SESSU -aktiiviessu

SESSU aktiiviessu on kankaasta valmistettu muistisairaille ja kehitysvammaisille tarkoitettu suomalainen tuote, jota valmistaa Keuruulla kehitysvammaisten ja osatyökykyisten toimintakeskus Navikka. Se syntyi kehittäjänsä henkilökohtaisesta tarpeesta luoda muistisairaan omaisen aktiivisille sormille turvallista näpertelyä.

SESSU aktiiviessu ilahduttaa mieltä, rauhoittaa, edistää keskittymistä ja antaa turvallista ajanvietettä. Kirkkaat värit houkuttavat koskettelemaan mielikuvitusta kiehtovia, runsaita yksityiskohtia. SESSUssa oleviin metallirenkaisiin ja nauhoihin voidaan avainrenkaiden avulla kiinnittää lisää hypisteltävää. Taskuihin voidaan käyttäjän tason mukaan laittaa postikortteja, valokuvia, nenäliinoja tai pieniä pehmoeläimiä. Se muuntuu useisiin erilaisiin olomuotoihin, muun muassa tyynyksi, kassiksi tai pöytäliinaksi.

Hinta 78,00 € plus mahdolliset toimituskulut

Tilaukset: