Vapaaehtoisille

Muisti-KaVeRi -koulutus

Muisti-KaVeRi on muistiasioihin koulutettu vapaaehtoinen, joka voi toimia esimerkiksi muistisairaan ihmisen kalakaverina, kirpparikaverina, teatterikaverina, tanssikaverina, hiihtokaverina, lenkkikaverina tai ihan vaan kaverina yhteisen ajan jakamiseen.

Kaverina voi toimia kuka tahansa kaverikurssin käynyt ja vaitiolosopimuksen sekä Muisti-KaVeRi sopimuksen allekirjoittanut vapaaehtoinen, jolla on halu auttaa ja toimia muistisairaan henkilön tukena ja kaverina. Muisti-KaVeRiksi voi halutessaan sitoutua määräajaksi.

Mikäli kiinnostuit toiminnasta, niin ota yhteyttä Muistiyhdistykseen, p. 044 561 4926 / Outi

Muisti-KaVeRi -koulutus Saarijärvellä 2018

Kaipaatko lisätietoa muistiasioista? Millaisia oireita muistisairaus aiheuttaa? Miten muistisairas ihminen kohdataan?

TULE MUKAAN MUISTIKAVERI-KOULUTUKSEEN!
Maksuton koulutus on tarkoitettu ystävä- tai lähimmäistoiminnassa mukana oleville vapaaehtoisille, jotka kohtaavat muistisairaita ihmisiä ja haluavat kehittää osaamistaan vapaaehtoisena.

Tapaamme ti 10.4. ja ke 11.4 klo 16.30 – 19.30 Kehräkumppanit ry:n toimiston kokoustilassa Kauppakatu 8, 2. krs, 43100 Saarijärvi (käynti sisäpihan puolelta). Mukaan mahtuu 15 osallistujaa, paikat täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä. Osallistujat saavat koulutuksesta todistuksen.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot: enni.leppanen@ksmuisti.fi tai 044 761 4925/Enni

Katso tai tulosta esite tästä!

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Onko sinulla aikaa? Kaipaatko mielekästä tekemistä? Haluaisitko olla hyödyksi? Ovatko muistiasiat lähellä sydäntäsi?

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n toiminta on perustunut kautta aikojen aktiiviseen vapaaehtoistyöhön, jolla on pitkät perinteet. Osallistumalla monipuoliseen vapaaehtoistoimintaamme voit jakaa omia taitojasi ja voimavarojasi yhteiseksi iloksi ja hyödyksi. Vapaaehtoistoiminnan kautta sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä ja saada uusia kokemuksia. Yksi tärkeä tavoitteemme on mahdollistaa muistisairaiden henkilöiden yhteisöllistä kokemusta, mahdollisuuksia vertaistukeen, kokemusta omasta toimijuudesta ja oman elämän merkityksellisyydestä.

Yhdistyksemme tarjoamia vapaaehtoistoiminnan muotoja ovat muun muassa alaosastotoiminta, puhelinpäivystys, hallitustyöskentely, myyjäistoiminta, tukihenkilönä toimiminen, varainkeruussa avustaminen, leipominen, kahvitusten järjestäminen, ryhmien vetäminen ja erilaisten tapahtumien järjestäminen.

Haemme mukaan toimintaamme lisää vapaaehtoisia monimuotoisiin, sinulle räätälöitäviin tehtäviin. Vapaaehtoistoiminnan kautta tuemme muistisairauteen sairastuneiden ja heidän läheistensä elämää.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä: Ulla Halonen, 044-0614 928, ulla.halonen@ksmuisti.fi

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää!

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää. Saarikan alaosastoon kuuluu: Kannonkoski, Kivijärvi ja Kyyjärvi sekä Saarijärven kaupunki.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena, ota yhteyttä, p. 044 0614 928.