Vapaaehtoisille

Muisti-KaVeRi -koulutus

Muisti-KaVeRi on muistiasioihin koulutettu vapaaehtoinen, joka voi toimia esimerkiksi muistisairaan ihmisen kalakaverina, kirpparikaverina, teatterikaverina, tanssikaverina, hiihtokaverina, lenkkikaverina tai ihan vaan kaverina yhteisen ajan jakamiseen.

Kaverina voi toimia kuka tahansa kaverikurssin käynyt ja vaitiolosopimuksen sekä Muisti-KaVeRi sopimuksen allekirjoittanut vapaaehtoinen, jolla on halu auttaa ja toimia muistisairaan henkilön tukena ja kaverina. Muisti-KaVeRiksi voi halutessaan sitoutua määräajaksi.

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry. järjestää Muistikaveri- koulutukset

• 3.10. ja 12.10. klo 10-13 Jyväskylässä Sepänkeskuksessa (Protoni -tila), Kyllikinkatu 1.
  • 28.9. ja 3.10. klo 15-18 Konnevedellä Seurakuntakeskuksessa.

Huom. Koulutukset ovat kahden kerran kokonaisuuksia.

Mikäli kiinnostuit toiminnasta, niin ota yhteyttä Muistiyhdistykseen, p. 044 561 4926/ Lea

Ahaa! -aivotreeniryhmän ohjaajakoulutus vapaaehtoisille

Jyväskylässä 8.- 9.11 sekä 28.-29.11.2017 klo 9 – 16

Neljäpäiväinen koulutus tarjoaa välineet ohjata ennaltaehkäisevää aivojen treenausryhmää. Osallistujat sitoutuvat ohjaamaan vapaaehtoisena vähintään yhden ryhmäkokonaisuuden koulutuksen jälkeen. Koulutukseen otetaan 15 osallistujaa haastattelujen perusteella. Kouluttajina toimivat Aivotreenit -hankkeen Elisa Ahonen ja Elina Taipale Lahdesta. Koulutus on maksuton. Matkat, majoitus sekä ruokailut omakustanteisesti.

Katso tästä koulutuksen esite.

Lisätietoja ja ilmoittautumiset: Johanna Lahtinen, puh. 040 594 0954, Apetta aivoille – avaimia aivoterveyteen –hanke

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Onko sinulla aikaa? Kaipaatko mielekästä tekemistä? Haluaisitko olla hyödyksi? Ovatko muistiasiat lähellä sydäntäsi?

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n toiminta on perustunut kautta aikojen aktiiviseen vapaaehtoistyöhön, jolla on pitkät perinteet. Osallistumalla monipuoliseen vapaaehtoistoimintaamme voit jakaa omia taitojasi ja voimavarojasi yhteiseksi iloksi ja hyödyksi. Vapaaehtoistoiminnan kautta sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä ja saada uusia kokemuksia. Yksi tärkeä tavoitteemme on mahdollistaa muistisairaiden henkilöiden yhteisöllistä kokemusta, mahdollisuuksia vertaistukeen, kokemusta omasta toimijuudesta ja oman elämän merkityksellisyydestä.

Yhdistyksemme tarjoamia vapaaehtoistoiminnan muotoja ovat muun muassa alaosastotoiminta, puhelinpäivystys, hallitustyöskentely, myyjäistoiminta, tukihenkilönä toimiminen, varainkeruussa avustaminen, leipominen, kahvitusten järjestäminen, ryhmien vetäminen ja erilaisten tapahtumien järjestäminen.

Haemme mukaan toimintaamme lisää vapaaehtoisia monimuotoisiin, sinulle räätälöitäviin tehtäviin. Vapaaehtoistoiminnan kautta tuemme muistisairauteen sairastuneiden ja heidän läheistensä elämää.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä: Ulla Halonen, 044-0614 928, ulla.halonen@ksmuisti.fi

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää!

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää. Saarikan alaosastoon kuuluu: Kannonkoski, Kivijärvi ja Kyyjärvi sekä Saarijärven kaupunki.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena, ota yhteyttä, p. 044 0614 928.