Vapaaehtoisille

Muistitietoilta 2.10. ja 23.10. Jyväskylässä

Muistitietoilta 2.10. ja 23.10. JKL

Muistikummilähettiläs -koulutus 30.11.2018

Muistikummit-toimintalli vaikuttaa käsityksiin muistisairauksista. Se muuttaa ajatuksia, toimintaa ja puheita muistiystävällisemmiksi. Muistikummit on sosiaalista toimintaa, jonka tavoitteena on luoda muistiystävällinen yhteiskunta yhdessä eri toimijoiden, yritysten, kuntien ja muistisairaiden kanssa.

Muistikummilähettiläs on muistiystävällisestä yhteiskunnasta innostunut, Muistiliiton koulutuspaketilla koulutettu vapaaehtoinen. Lähettiläs voi pitää tuokioita ystäville, perheille, työkavereille tai yleisötilaisuuksia suuremmille yleisöille. Tuokion jälkeen kaikki mukana olleet tietävät muistisairauksista ja tavoista, joilla voivat auttaa ja tukea muistisairaita. Lähettiläs koulutetaan päivän koulutuksella, jonka jälkeen hän voi organisoida oman tuokion muistiyhdistyksen tuen avulla.

Koulutus järjestetään perjantaina 30. marraskuuta 2018 klo 9-13 Muistiyhdistyksen tiloissa osoitteessa Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta.

Muisti-KaVeRi -koulutus

Muisti-KaVeRi on muistiasioihin koulutettu vapaaehtoinen, joka voi toimia esimerkiksi muistisairaan ihmisen kalakaverina, kirpparikaverina, teatterikaverina, tanssikaverina, hiihtokaverina, lenkkikaverina tai ihan vaan kaverina yhteisen ajan jakamiseen.

Kaverina voi toimia kuka tahansa kaverikurssin käynyt ja vaitiolosopimuksen sekä Muisti-KaVeRi sopimuksen allekirjoittanut vapaaehtoinen, jolla on halu auttaa ja toimia muistisairaan henkilön tukena ja kaverina. Muisti-KaVeRiksi voi halutessaan sitoutua määräajaksi.

Mikäli kiinnostuit toiminnasta, niin ota yhteyttä Muistiyhdistykseen, p. 044 561 4926 / Outi

Kiinnostaako vapaaehtoistoiminta?

Onko sinulla aikaa? Kaipaatko mielekästä tekemistä? Haluaisitko olla hyödyksi? Ovatko muistiasiat lähellä sydäntäsi?

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry:n toiminta on perustunut kautta aikojen aktiiviseen vapaaehtoistyöhön, jolla on pitkät perinteet. Osallistumalla monipuoliseen vapaaehtoistoimintaamme voit jakaa omia taitojasi ja voimavarojasi yhteiseksi iloksi ja hyödyksi. Vapaaehtoistoiminnan kautta sinulla on mahdollisuus tavata uusia ihmisiä ja saada uusia kokemuksia. Yksi tärkeä tavoitteemme on mahdollistaa muistisairaiden henkilöiden yhteisöllistä kokemusta, mahdollisuuksia vertaistukeen, kokemusta omasta toimijuudesta ja oman elämän merkityksellisyydestä.

Yhdistyksemme tarjoamia vapaaehtoistoiminnan muotoja ovat muun muassa alaosastotoiminta, puhelinpäivystys, hallitustyöskentely, myyjäistoiminta, tukihenkilönä toimiminen, varainkeruussa avustaminen, leipominen, kahvitusten järjestäminen, ryhmien vetäminen ja erilaisten tapahtumien järjestäminen.

Haemme mukaan toimintaamme lisää vapaaehtoisia monimuotoisiin, sinulle räätälöitäviin tehtäviin. Vapaaehtoistoiminnan kautta tuemme muistisairauteen sairastuneiden ja heidän läheistensä elämää.

Kiinnostuitko? Ota yhteyttä: Ulla Halonen, 044-0614 928, ulla.halonen@ksmuisti.fi

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää!

Saarikan alaosasto kaipaa uutta vetäjää. Saarikan alaosastoon kuuluu: Kannonkoski, Kivijärvi ja Kyyjärvi sekä Saarijärven kaupunki.

Jos olet kiinnostunut toimimaan vapaaehtoisena, ota yhteyttä, p. 044 0614 928.