Yhteinen toiminta muistisairaille ja läheisille

Tutustumistunnit

Yhdistyksen toimistolla, Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Tutustumistunti on tarkoitettu muistisairaille ja omaisille, joille muistiyhdistyksen toiminta ei ole ennestään tuttua. Tarjolla kahvit, yhdistyksen työntekijät kertovat yhdistyksen järjestämästä toiminnasta. Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Tutustumistunnit syksyllä 2020:

Tiistaisin klo 10: 8.9., 6.10., 3.11. ja 1.12.

Tiistaisin klo 16: 22.9., 20.10., 17.11. ja 15.12.

Verkossa klo 16: 14.9. ja 29.10. Linkin verkkotapaamiseen saat ilmoittautumalla osoitteeseen muistiluotsi@ksmuisti.fi.

Valitse sinulle sopivin ajankohta ja tule tutustumaan toimintaan!

Luento Jyväskylässä: Perustietoa muistisairauksista ja kuntoutuksen mahdollisuuksista

ke 23.9.2020 klo 12.45-14.45, Sepänkeskus (Kyllikinkatu 1, 40100 Jyväskylä)

Haluatko saada perustietoa muistisairauksista ja kuntoutuksen mahdollisuuksista? Keski-Suomen Muistiyhdistys järjestää Sepänkeskuksessa tilaisuuden, jossa seurataan valkokankaalta Muistiliiton ja Oulun Seudun Muistiyhdistyksen toteuttamaa koulutusta aiheesta. Luennoitsijana geriatrian erikoislääkäri Maija-Helena Keränen. Tilaisuus on maksuton.

Ilmoittautumiset 15.9. mennessä osoitteeseen muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 044 561 4926. Vapaita paikkoja voi kysyä myöhemminkin. Koronatilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Katso tästä tulostettava esite (PDF)

Läheisille ja vapaaehtoisille

Muistitietoilta ma 21.9.2020 klo 17-19 Äänekoskella (Peruttu)

Haluatko oppia lisää muistisairauksista? Miten muistisairas ihminen kohdataan? Ilmoittaudu mukaan muistietoiltaan, joka pidetään Äänekosken kaupungintalon kokoushuoneessa 123 (Hallintokatu 4).

Muistitietoilta on tarkoitettu erityisesti muistisairaiden ihmisten läheisille ja vapaaehtoisille. Iltaan sisältyvän muistikummituokion aikana opit viisi tärkeintä asiaa muistisairauksista ja saat arvokkaita vinkkejä vuorovaikutukseen muistisairaiden henkilöiden kanssa. Muistisairaan ihmisen kohtaaminen lämpimästi ja arvostavasti on tämän päivän kansalaistaito. Yritämme osaltamme luoda muistiystävällisempää ympäristöä sekä muokata asenteita muistisairauksia ja sairastuneita ihmisiä kohtaan.

Ilmoittautumiset ja lisätiedot 18.9. mennessä: muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 044 761 4925. Koronavirustilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Katso tästä tulostettava esite (PDF)

Muistitietoilta ti 22.9. klo 17-19 Joutsassa

Haluatko oppia lisää muistisairauksista? Miten muistisairas ihminen kohdataan? Ilmoittaudu mukaan muistietoiltaan, joka pidetään Joutsan Kuntalassa (Jousitie 40).

Ilmoittautumiset ja lisätiedot 21.9. mennessä: muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 044 561 4926. Koronavirustilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Katso tulostettava esite tästä (PDF)

Kaikille avoimet tapahtumat ja retket

Muistikävelyradat kesällä ja syksyllä 2020
Muistikävelyradan löydät seuraavista paikoista:
  • Muurame 18.9. – 30.10. Muuramenjoen luontopolku, lähtöpaikka terveyskeskuksen parkkipaikan kulmalta.
kesällä toteutetut radat:
  • Hankasalmi 1.7. alk.: Kirjaston ympäristö.
  • Joutsa 1.7 alk.: kirkonkylällä.
  • Kannonkoski 25.6 – 27.7: Puisto ja leikkikenttä, Kankaalantie.
  • Karstula 1.7.-31.7.: Leijonapuisto
  • Keuruu 7.6. alk.: Kurkisaaren perhepuisto, Wegeliuksentie 12.
  • Kinnula 1.7. alk.: Palvelukeskus Kotipihan piha-alue
  • Kivijärvi 27.6 – 31.7: Kirsikkapuisto, Keskustie 30.
      • Ohjattu muistikävely la 27.6 klo 10-11.
  • Konnevesi: Toripuisto
  • Laukaa 1.7. alk.: Saratie
  • Lievestuore 13.7. alk.: Männikkö
  • Leivonmäki 1.7. alk.: Kirkonkylällä
  • Luhanka 1.7 alk.: Kirkonkylällä ja Tammijärvellä
  • Multia 24.6. alk.: Majasalmen lenkki
  • Petäjävesi 13.7 alk.: Vanhan radanpohjan varrella
  • Pihtipudas 23.6 – 31.8: Palvelukeskus Sopukan piha, Kisatie 1. 29.6.-31.8: Muurasjärven pururata, Ristinmäentie 9.
  • Saarijärvi: 10.6 – 10.7: Attendo Herajärven piha, Mittaripolku 3-5 ja Heralan Serviisin piha, Heralankuja 4. 10.7 – 10.8: Kotikonnun piha, Mittaripolku 9.
  • Uurainen 16.7.-16.8.: Keskustan Leinikinpuisto, Höytiän kyläkeskus, Kangashäkki Kontionjäljen luontopolku
  • Viitasaari 29.6 – 31.7: Porthanin puisto, Lottamaja, Rantatie 2.
  • Äänekoski 1 – 31.7: Rantapuisto, Väinämönkatu.