Tapahtumat ja retket

Yhteinen toiminta muistisairaille ja läheisille

Tutustumistunnit

Yhdistyksen toimistolla, Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Tutustumistunti on tarkoitettu muistisairaille ja omaisille, joille muistiyhdistyksen toiminta ei ole ennestään tuttua. Tarjolla kahvit, yhdistyksen työntekijät kertovat yhdistyksen järjestämästä toiminnasta. Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Keskiviikko aamupäivisin klo 10: 6.2., 6.3.,10.4., 8.5. 12.6.

Keskiviikko iltapäivisin klo 16: 23.1.,20.2., 20.3., 24.4., 22.5.

Valitse sinulle sopivin ajankohta ja tule tutustumaan toimintaan!

Luontoretki tiistaina 14.5.2019

Nyrölän luontopolku. Muistisairaille ja heidän läheisille yhdessäoloa ja eväistä nauttimista nokipannukahvein luonnon helmassa laavulla. Luontopolku osittain pitkospuita. Luontopolun pituus on 3,6 kilometriä. Retken kesto noin klo 13-15.30. Hinta 10 €/ hlö sis. ruokaisan retkievään ja nokipannukahvit.  Ilmoittautuminen 30.4. mennessä Saaralle puh. 044 561 4926. Kerrothan ilmoittautumisen yhteydessä erityisruokavaliosi.

Saapuminen Nyrölän luontopolun alkuun omin kyydein kello kolmeksitoista, Jyväskylästä noin 30 min automatka. Luontopolun parkkipaikalle löytää osoitteella Sikomäentie 706, 41140 Jyväskylä. Lisää luontopolusta voi lukea Nyrölän nettisivuilta tästä klikkaamalla.

Kesäretki Toimintakeskus Koulurantaan Kutemajärvelle lauantaina 15.6.2019.

Retki on tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen.

Bussikuljetus lähtee Äänekoskelta klo 8.30 ja Jyväskylästä klo 9.15. Kotimatkalle lähdemme Koulurannasta noin klo 15. Retkellä on mukana Muistiluotsin työntekijöitä.

Ohjelma:

Lounas, yhteistä ajanvietettä, mm. pihapelejä (sateen sattuessa vaihtoehtoista tekemistä sisällä) ja päiväkahvit (ulkona sään salliessa).

Retken hinta on 25 €.

Mukaan mahtuu 50 osallistujaa.

Ilmoittautumiset (viim. ke 29.5) enni.leppanen@ksmuisti.fi tai 044 761 4925.

Katso tai tulosta esite tästä!

Kaikille avoimet tapahtumat ja retket

Liikuntapäivä  Laukaan Peurungassa 26.4.2019 klo 9.30 – 15

Päivä on tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen sekä yhdistyksemme jäsenille.  Ohjelmassa: ulkoilua (sateella aivojumppaa), lounas, ohjattua sisäliikuntaa ryhmissä (vaihtoehtoina tuolijumppa, rauhallinen tanssillinen tuokio ja rentoutus) TAI omatoiminen keilaus ja päiväkahvit. Liikuntapäivän hinta on jäseniltä 30€ ja muilta osallistujilta 40€.

Ilmoittautumiset 10.4.2019 mennessä: enni.leppanen@ksmuisti.fi tai puh. 044 761 4925.
Kerro ilmoittautumisen yhteydessä mahdolliset erityisruokavaliotietosi sekä mihin iltapäivän liikuntavaihtoehtoon haluaisit mukaan (liikuntaryhmät täytetään ilmoittautumisjärjestyksessä).

Bussikuljetukset:

Reitti I

Keuruu (linja-autoasema) klo 7.40, Petäjävesi (Kyläsepän piha) klo 8.10 ja Jyväskylä (Harjukadun tilausajolaituri) klo 8.45, Laukaa (linja-autoasema) klo 9.15.

Reitti II

Pihtipudas (entinen matkahuolto, Tahkonaukio) klo 7.25, Viitasaari (linja-autoasema) klo 8, Äänekoski (linja-autoasema) klo 8.50, Suolahti (Neste) klo 9.05.

Molemmissa autoissa on mukana Muistiluotsin työntekijä.

Katso tai tulosta esite tästä!

Kesäteatteriretki ”Metsolat – Urjanlinna” sunnuntaina 14.7.2019

Kesäteatteriretki su 14.7. Varjolaan ja Kuusan Kanavateatteriin.

Hinta 45 € Muistiyhdistyksen jäsenille, 55 € muille. Hinta sisältää: Bussikuljetuksen Jyväskylästä klo 11.45 (Harjukadun tilausajolaituri), monipuolisen teatterimenun navettaravintolassa Varjolassa sekä teatteriesityksen Kanavateatterilla.

Viimeinen ilmoittautumis- ja maksupäivä 20.6.2019. Puhelimitse ma-to klo 9-15 välillä 044 561 4927 tai sähköpostitse toimisto@ksmuisti.fi. Maksu ilmoittautumisen jälkeen: Keski-Suomen Muistiyhdistys ry FI10 4753 0010 0622 23, viitenumerolla 147196. Huom: 2.-28.7. Muistiyhdistyksen toimisto on suljettu. Retken oppaan yhteystiedot: Tuula Pekkala, puh. 040 757 8968.

Metsolat – Urjanlinna: Laadukkaisiin tv-draamoihin pohjautuvien näytelmien sarja saa jatkoa, kun 90-luvun huippusuosittu Metsolat valtaa Kanavateatterin kesäteatterimontun. Metsolat – Urjanlinna vie katsojat kauniiseen Kainuuseen, kuvitteelliseen Hoikan kylään, Urjanvaaran juurelle, jossa sekä Leppävaaran tilaa että Metsolan perhettä kohtaa isot muutokset. Samana tapahtumarikkaana kesänä myös rakkauskoukerot ja onnettomuudet koettelevat Metsoloiden sisaruskatraan välejä ja henkilökohtaista onnea.

Tulostettava esite teatteriretkestä. Esitteestä löytyy myös monipuolinen teatterimenu.

Kaikille avoimia tilaisuuksia Sepänkeskuksella

Muistiyhdistyksen tilaisuudet Sepänkeskuksella  (Kyllikinkatu 1, 40100 Jyväskylä).

• keskiviikko 27.3. klo 18 Luento: Tulevaisuuden oikeudellinen ennakointi. Muun muassa edunvalvontavaltuutus. Lakimies Jarkko Toivainen.

• keskiviikko 24.4. klo 18 Yhdistyksen kevätkokous ja maistiaisia aivotreeneistä. Kokouksessa käsitellään sääntömääräiset asiat.

• keskiviikko 22.5. klo 18 Kevätjuhla.

Tervetuloa!