Yhteinen toiminta muistisairaille ja läheisille

Tutustumistunnit

Yhdistyksen toimistolla, Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Tutustumistunti on tarkoitettu muistisairaille ja omaisille, joille muistiyhdistyksen toiminta ei ole ennestään tuttua. Tarjolla kahvit, yhdistyksen työntekijät kertovat yhdistyksen järjestämästä toiminnasta. Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Keskiviikkoaamupäivisin klo 10: 12.2. ja 15.4.

Keskiviikko-iltapäivisin klo 16: 29.1., 25.3., 29.4. ja 27.5.

Valitse sinulle sopivin ajankohta ja tule tutustumaan toimintaan!

29.1.2020 klo 13-15 Kivijärven päiväkahvit

Onko sinulla tai läheiselläsi todettu muistisairaus? Tervetuloa Kivijärvi-talon Riviera -kokoushuoneeseen päiväkahveille! Luvassa on kahvittelua, kuulumisten vaihtoa ja kevyttä aivojumppaa. TIlaisuus on maksuton, eikä siihen tarvitse ilmoittautua etukäteen. Tervetuloa! Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai Anne Mäntynen p. 044 459 642. Tilaisuus järjestetään yhteistyössä perusturvaliikelaitos Saarikan kanssa.

Katso tästä tulostettava esite (PDF).

Kevätretki Kesäretki Luonto-, liikunta ja nuorisomatkailukeskus Piispalaan (Kurssitie 40, Kannonkoski) 24.4.2020 21.8.2020 klo 11-16.

Retki on tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen. Ohjelmassa on muun muassa lounas, sisä- ja ulkoliikuntaa, pienkotieläinpihavierailu sekä päiväkahvit. Ohjelmaan voi tulla muutoksia! Varauduthan sään mukaisella, rennolla vaatetuksella. Valitettavasti kaikki tilat eivät ole esteettömiä. Retkellä siirrytään paikasta toiseen kävellen muutama sata metriä kerrallaan. Kysy esteettömyydestä ja liikkumisesta tarvittaessa lisää ilmoittautumisen yhteydessä. Ilmoittautumiset 16.4 mennessä Enni Leppäselle joko sähköpostilla enni.leppanen@ksmuisti.fi tai puhelimitse 044 761 4925.

Retken hinta on 30€ (pankkikortti- tai käteismaksu tasarahalla).

Bussikuljetukset: (molemmissa linja-autoissa on mukana muistiluotsin työntekijä)

Reitti I: Muurame (Shell) klo 8.35, Jyväskylä (Harjukadun tilausajolaituri) klo 8.55, Palokka (ABC) klo 9.10, Saarijärvi (linja-autoasema) klo 10.00, Kannonkoski (Seo) klo 10.35.

Reitti II: Laukaa (linja-autoasema) klo 8.35, Suolahti (Neste) klo 9.05, Äänekoski (linja-autoasema) klo 9.20, Viitasaari (linja-autoasema) klo 10.10.

Läheisille ja vapaaehtoisille

Äänekosken Muistitieto-illat ti 21.4. ja ke 22.4. klo 17-19

Kaipaatko lisätietoa muistiasioista? Millaisia oireita muistisairaus aiheuttaa? Miten muistisairas ihminen kohdataan? Tule mukaan Muistitietoiltoihin! Maksuton valmennus on tarkoitettu muistisairaiden henkilöiden läheisille/ tuttaville sekä vapaaehtoisille. Tule kuuntelemaan ja keskustelemaan! Kahden kerran kokonaisuuden järjestetään terveyskeskuksen kokoustila 1:ssä (Terveyskatu 8), jos osallistujia on vähintään kuusi. Ilmoittautuminen (viimeistään pe 17.4.) ja lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi.

Katso tästä tulostettava esite (PDF).

Kaikille avoimet tapahtumat ja retket

Aivoviikko 2020

9.-15.3.2020

Vietämme jälleen Aivoviikkoa! Järjestämme viikon aikana erilaisia tapahtumia ympäri Keski-Suomea. Luvassa muun muassa:

• 10.3.klo 12-18 Muisti työssä – työ muistissa ja Apetta aivoille hankkeet järjestävät Vaali aivojasi – Sujuu kuin tanssi -tapahtuman kaupunginkirjastolla
  • 11.3. klo 13-16 Karaoketossutanssit Viitasaarella,
  • 11.3. klo 14-18 Jyväskylän yliopiston aivoiltapäivän Aivot ja ikääntyminen -teemalla,
  • Lisäksi jaamme Aivoviikolla erilaisia aivoterveyteen liittyviä materiaaleja, voit tulostaa omasi tästä

Viitasaari

Aivoviikon karaoketossutanssit
11.3. klo 13-16 Viitasaaren vanha yhteiskoulu (Haapasaarentie 3-5)

Tervetuloa tanssimaan ja laulamaan SeVen karaoken johdattamana! Ota mukaasi tossut tai muut pehmeät jalkineet sekä iloista tanssimieltä. Tapahtumassa on tarjolla tietoa aivoterveydestä ja muistisairauksista sekä Niinilahden kyläyhdistyksen aivoterveellinen buffet, jota varten kannattaa varata mukaan käteistä rahaa.

Vapaa pääsy!

Tapahtuman järjestävät yhteistyössä Keski-Suomen Muistiluotsi asiantuntija- ja tukikeskus, Viitasaaren kaupunki ja SeVen Karaoke.

Katso tästä tulostettava esite (PDF)