Kaikille avoin toiminta

MUISTIVIIKKO 2021 JA KESKI-SUOMEN MUISTIYHDISTYS 30 VUOTTA 30vlogo

Keski-Suomen Muistiyhdistys täyttää 30 vuotta 30.9.2021. Juhlistamme taivaltamme muistiviikon ympärillä syys- ja lokakuussa järjestettävien, kaikille avoimien tilaisuuksien merkeissä. Muistiviikko on Muistiliiton ja sen jäsenyhdistysten tärkein toimintaviikko. Sitä vietetään vuosittain Maailman Alzheimer-päivän (21.9.) yhteydessä, tänä vuonna viikolla 38 (20.-26.9.2021), teemalla Hyvää elämää muistiystävällisessä kunnassa. Muistiviikolla puhutaan kosketuksesta, läsnäolosta ja läheisyydestä.

JUHLAVIIKON AVAJAISET  Jyväskylässä ma 20.9. klo 13 yhdistyksen tiloissa (Rauhankatu 1). Ohjelmassa kahvitarjoilun lisäksi mm. valokuvanäyttely, juhlavideo sekä vapaata keskustelua.

JUHLATILAISUUDET – Ohjelmassa kahvitarjoilun lisäksi mm. juhlavideo sekä vapaata keskustelua.

• Hankasalmella pe 1.10. klo 14-15 Seniorikeskuksella (Keskustie 55).
      • Joutsa ma 27.9. klo 10-11 liikuntahallilla (Tapiontie).
      • Kannonkoskella to 23.9. klo 9.30-10.30, paikka varmistuu.
      • Keuruulla ke 6.10. klo 16 Lehtiniemessä (Seiponniementie 7).
      • Kinnulassa to 21.10. klo 10 kirjastolla (Keskustie 27).
      • Kivijärvellä to 23.9. klo 13-14 Kivijärvi-talon Riviera- kokoustilassa (Keskustie 39).
      • Konnevedellä ti 7.9. klo 16.30-17 Konnevesi-salissa (Kauppatie 25).
      • Kyyjärvellä ke 22.9 klo 13-14 Kivirannan palvelukeskuksen salissa (Kivirannantie 4).
      • Laukaassa to 7.10. klo 14.30-15.30 kirjaston opintosalissa (Vuojärventie 2).
      • Muuramessa ke 6.10. klo 15-16 Tasankolassa (Mikkolantie 6).
      • Petäjävedellä ti 5.10. klo 16 Petäjälahdessa (Petäjälahdentie 31).
      • Pihtiputaalla to 30.9. klo 14-16 Valorinteen kerhohuoneella (Puistotie 15).
      • Saarijärvellä ti 28.9. klo 14.30-15.30 kaupungintalon Mannila-kokoustilassa (Sivulantie 11).
      • Toivakassa ke 22.9. klo 13-14.30 Toivakan kirjasto (Iltaruskontie 4).
      • Äänekoskella ma 20.9. klo 15-16 kaupungintalon valtuustosalissa (Hallintokatu 4).

Juhlatilaisuuksia mahdollisesti myös muilla paikkakunnilla, seuraa paikallista ilmoittelua sekä nettisivujamme.

Yhteinen toiminta muistisairaille ja läheisille

Tutustumistunnit Jyväskylässä

Yhdistyksen Jyväskylän toimistolla (Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä).

Tutustumistunti on tarkoitettu muistisairaille ja omaisille, joille muistiyhdistyksen toiminta ei ole ennestään tuttua. Tarjolla kahvit, yhdistyksen työntekijät kertovat yhdistyksen järjestämästä toiminnasta. Ilmoittautumista ei tarvita, mutta huomioithan mahdolliset muutokset koronatilanteen vuoksi. Lisätiedot: Marianna, p. 044 561 4926.

Tutustumistunnit  syksyllä 2021 klo 10 tiistaisin: 7.9., 5.10., 2.11. ja 30.11.

Valitse sinulle sopivin ajankohta ja tule tutustumaan toimintaan!

Toiminta omaisille/läheisille

Muistitietoillat

Haluatko oppia lisää muistisairauksista? Miten muistisairas ihminen kohdataan? Tule mukaan muistitietoiltaan. Muistitietoilta on tarkoitettu erityisesti muistisairaiden läheisille, mutta sopii myös kaikille muille muistiasioista kiinnostuneille. Iltaan sisältyvän muistikummituokion aikana opit viisi tärkeintä asiaa muistisairauksista ja saat arvokkaita vinkkejä vuorovaikutukseen muistisairaiden henkilöiden kanssa. Syksyllä 2021 muistietoiltoja järjestetään:

Jyväskylässä ma 20.9. (huomaa muuttunut päivämäärä!) klo 16-18 Piippurannan Klubilla (Paperitehtaankatu 1). llmoittautuminen ja lisätiedot 17.9. mennessä): Marianna, p. 044 561 4926  tai muistiluotsi@ksmuisti.fi. Katso tästä tulostettava esite (PDF).

Konnevedellä ti 7.9. klo 17-19 Konnevesisalissa (Kauppatie 25). Ilmoittautuminen ja lisätiedot (2.9 mennessä):
Sini, p. 040 847 4650 tai muistiluotsi@ksmuisti.fi.

Äänekoskella ma 20.9. klo 16-18 kaupungintalon valtuustosalissa (Hallintokatu 4). Ilmoittautuminen ja lisätiedot (17.9 mennessä):
Enni, p. 044 761 4925 tai muistiluotsi@ksmuisti.fi. Tulostettava esite (PDF)

Vahvistavan vuorovaikutuksen valmennus Jyväskylässä

Kommunikointi muistisairaan ihmisen kanssa muuttuu sairauden edetessä. Vuorovaikutus voi herättää kysymyksiä, koska sairaus vaikuttaa ihmiseen monin eri tavoin.
Järjestämme neliosaisen valmennuksen muistisairaiden henkilöiden läheisille. Valmennuksen tavoitteena on lisätä läheisten valmiutta muistisairaan ihmisen ymmärtämiseen ja tukemiseen vuorovaikutuksellisin keinoin vertaisseurassa.

Valmennus on neljän kerran kokonaisuus, joka järjestetään ti 9.11., to 11.11., ti 16.11. ja ke 17.11. yhdistyksen Jyväskylän toimistolla (Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä)

Ilmoittautuminen ja lisätiedot (5.11 mennessä): p. 044 761 4925 (Enni) tai muistiluotsi@ksmuisti.fi.

Tulostettava esite (PDF)