Koulutukset

– Ammattilaisille

OMAISILLE

Kehitysvammaisuus ja muisti läheisille ti 5.6.2018

Keski-Suomen Muistiyhdistys järjestää yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen TOM-hankkeen kanssa tilaisuuden tiistaina 5.6.2018 klo 13-15.30. Muistiyhdistyksen tiloissa Jyväskylässä, Rauhankatu 1.

Ilmoittautumiset 1.6.2018 mennessä ensisijaisesti sähköpostitse toimisto@ksmuisti.fi. Mukaan mahtuu 20 ensimmäistä.

Tilaisuus on avoin ja maksuton. Tarkoitettu kehitysvammaisten läheisille, jotka ovat kiinnostuneita muistiasioista. Tervetuloa!

Katso tarkempi ohjelma alla olevasta kuvasta: Läheisille - Kehitysvammaisuus ja muisti 5.6.2018-1

AMMATTILAISILLE

CERAD-koulutus

Keski-Suomen Muistiyhdistys ry. järjestää CERAD-koulutusta tarpeen mukaan (noin kerran vuodessa syksyisin). Cerad-tehtäväsarjaa suositellaan käytettäväksi muistisairausepäilyn ensivaiheen tutkimuksena silloin, kun oireet ovat hyvin lievät ja/tai kun on tarpeen määrittää, ovatko tarkemmat tutkimukset muistisairauden toteamiseksi tarpeen. Koulutukseen osallistumisen edellytyksenä on terveydenhoitajan, sairaanhoitajan, lähihoitajan, lääkärin, psykologin tai muu soveltuva terveydenhuollon pätevyys.

Otamme vastaan kiinnostusta koulutukseen ympäri vuoden. Mikäli olet aidosti kiinnostunut osallistumaan maksulliseen koulutukseen jätä yhteystietosi seuraavan linkin taakse. Järjestämme koulutuksen, kun ilmoittautuneita on 15 hlöä. https://my.surveypal.com/Ilmoittautuminen-CERAD-koulutukseen_2018

TunteVa® -koulutusta työyhteisöllesi?

TunteVa® -toimintamalli on vuorovaikutusmenetelmä muistisairaan ihmisen kohtaamiseen. TunteVamenetelmän käyttäminen lisää vaikuttavuutta muistisairaan ihmisen hoitoon ja parantaa muistisairaan ihmisen elämänlaatua. Sen tavoitteena on luoda arvostava luottamussuhde hoidettavaan. Malli antaa hoitohenkilökunnalle ja omaisille tietoa ja osaamista siihen, miten muistisairasta kuullaan, miten hänen tunteensa otetaan todesta ja hänen todellisuuttaan arvostetaan. Asioille on mahdollista löytää tunnetason ratkaisuja, kun vertauskuvallisen käyttäytymisen syy ymmärretään. Kun ihminen tulee kuulluksi, hän samalla saa vahvistusta ja tukea omalle olemassaololleen. Asiakkaan elämäntyö, perhe, harrastukset, oman elämänhistorian tunteminen antavat kiinnekohtia, joiden avulla muistisairas ja hänen tarpeensa on helpompi kohdata ja toimia sen mukaan. TunteVa-menetelmä lievittää myös asiakkaan käytösoireita.

Keski-Suomen Muistiyhdistyksellä on keväällä 2016 hankittu pätevyys kouluttaa omaisia ja henkilökuntaa TunteVa-menetelmän käyttöön. Onko teillä kiinnostusta osallistua TunteVa-koulutukseen tai halukkuutta järjestää koulutusta työyhteisön sisällä. Ota yhteyttä tai laita tarjouspyyntö: kehittämispäällikkö Ulla Halonen, 044-0614 928/ ulla.halonen@ksmuisti.fi