– Kaikille avoimet
– Ammattilaisille

KAIKILLE AVOIMET

Muistikummituokiot

Haluatko lisää tietoa muistisairauksista ja oppia kohtamaan muistisairas ihminen arvostavasti? Kokoa oma porukkasi ja tilaa meiltä maksuton muistikummituokio! Muistikummituokiot antavat eväitä muistisairaan ihmisen kohtaamiseen ja lisätietoa muistisairauksista. Muistikummmituokiot ovat noin tunnin mittaisia.

Kysy lisää:

Saara Ojala p. 044 561 4926, saara.ojala@ksmuisti.fi

Enni Leppänen, p. 044 761 4925, enni.leppanen@ksmuisti.fi

OMAISILLE JA LÄHEISILLE

AMMATTILAISILLE

TunteVa® -koulutusta työyhteisöllesi?

TunteVa® -toimintamalli on vuorovaikutusmenetelmä muistisairaan ihmisen kohtaamiseen. TunteVamenetelmän käyttäminen lisää vaikuttavuutta muistisairaan ihmisen hoitoon ja parantaa muistisairaan ihmisen elämänlaatua. Sen tavoitteena on luoda arvostava luottamussuhde hoidettavaan. Malli antaa hoitohenkilökunnalle ja omaisille tietoa ja osaamista siihen, miten muistisairasta kuullaan, miten hänen tunteensa otetaan todesta ja hänen todellisuuttaan arvostetaan. Asioille on mahdollista löytää tunnetason ratkaisuja, kun vertauskuvallisen käyttäytymisen syy ymmärretään. Kun ihminen tulee kuulluksi, hän samalla saa vahvistusta ja tukea omalle olemassaololleen. Asiakkaan elämäntyö, perhe, harrastukset, oman elämänhistorian tunteminen antavat kiinnekohtia, joiden avulla muistisairas ja hänen tarpeensa on helpompi kohdata ja toimia sen mukaan. TunteVa-menetelmä lievittää myös asiakkaan käytösoireita.

Keski-Suomen Muistiyhdistyksellä on keväällä 2016 hankittu pätevyys kouluttaa omaisia ja henkilökuntaa TunteVa-menetelmän käyttöön. Onko teillä kiinnostusta osallistua TunteVa-koulutukseen tai halukkuutta järjestää koulutusta työyhteisön sisällä. Ota yhteyttä tai laita tarjouspyyntö: kehittämispäällikkö Ulla Halonen, 044-0614 928/ ulla.halonen@ksmuisti.fi