Ryhmät ja tapahtumat – Pohjoinen Keski-Suomi

Ryhmätoiminta

Kannonkoski

Muistiryhmä

Onko sinulla tai läheiselläsi todettu muistisairaus? Haluatko tavata muita samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä? Tule mukaan muistiryhmään!

Kokoonnumme vaihtelevan toiminnan merkeissä kahden viikon välein maanantaisin klo 9–10.30 Pappilan päivätoiminnan tiloissa (Kirkkotie 1 B).

Päivämäärät: 19.8, 2.9, 16.9, 30.9, 28.10, 11.11, 25.11 ja 9.12.

Ryhmä ei kokoonnu viikolla 42 (14.10).

Ilmoittautumista ei tarvita. Vapaaehtoinen kahvimaksu. Ryhmä on tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen.

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Saarijärvi

Muistiryhmä

Kokoonnumme vaihtelevan toiminnan merkeissä kahden viikon välein tiistaisin klo 13–14.30 kaupungintalon Rahkola-salissa (Sivulantie 11).

Päivämäärät: 13.8, 27.8, 10.9, 24.9, 8.10, 5.11, 19.11, 3.12 ja 17.12.

Ryhmä ei kokoonnu viikolla 43 (22.10).

Ilmoittautumista ei tarvita. Vapaaehtoinen kahvimaksu. Ryhmä on tarkoitettu muistisairautta sairastaville henkilöille ja heidän läheisilleen.

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Viitasaari

Muistiryhmä

Kokoonnumme vaihtelevan toiminnan merkeissä kahden viikon välein torstaisin klo 13.30-15 seurakuntatalon Pikkusalissa (Pappilantie 6).

Päivämäärät: 15.8, 29.8, 12.9, 26.9, 10.10, 24.10, 7.11, 21.11, 5.12 ja 19.12.

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 enni.leppanen@ksmuisti.fi

Läheisten ryhmä

Muistisairaiden omaishoitajille ja muille läheisille tauko arjen keskellä; kokemustenvaihtoa, tietoa ja virkistystä.

Kokoonnumme syksyllä neljänä tiistaina (3.9, 1.10, 12.11 ja 26.11kello 10–11.30 kaupungintalon alakerran aulatilassa (Keskitie 10), sisäänkäynti Keskitien puolelta.

Ilmoittautumista ei tarvita. Vapaaehtoinen kahvimaksu

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Yhteistyössä: Keski-Suomen Muistiyhdistys ry. ja Viitasaaren kaupunki

Äänekoski

Äänekoskella on Keski-Suomen Muistiluotsin sekä alaosaston vapaaehtoisten järjestämää toimintaa. Kooste syksyn toiminnasta julkaistaan tähän alkusyksyn aikana!

Muistitreeniryhmä

Onko sinulla todettu lähiaikoina muistisairaus? Haluatko tavata muita samankaltaisessa elämäntilanteessa olevia ihmisiä erilaisten muistiharjoitusten parissa?

Ilmoittaudu mukaan muistitreeniryhmään

Kokoonnumme kahden viikon välein maanantaisin klo 13–14.30 kaupungintalon kokoushuoneessa 123 (Hallintokatu 4). Päivämäärät: 12.8, 26.8, 9.9, 23.9, 7.10, 21.10, 4.11, 18.11, 2.12 ja 16.12. Ryhmä on tarkoitettu lähiaikoina muistisairauteen sairastuneille henkilöille. Osallistujia mahtuu mukaan rajallinen määrä. Vapaaehtoinen kahvimaksu.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Suolahden Muistiryhmä

Kokoonnumme vaihtelevan toiminnan merkeissä kahden viikon välein keskiviikkoisin klo 13-14.30 seurakuntatalon salissa (Pajakatu 9).

Päivämäärät: 28.8, 11.9, 25.9, 9.10, 23.10, 6.11, 20.11, 4.12. ja 18.12.

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Äänekoski

Muistisairaan kohtaaminen- yleisötilaisuus 17.9.2019

Onko puolisosi, vanhempasi tai muu läheisesi/tuttavasi saanut muistisairausdiagnoosin? Oletko kiinnostunut oppimaan muistisairauksista ja niiden vaikutuksesta vuorovaikutukseen? Tervetuloa maksuttomaan yleisötilaisuuteen tiistaina 17.9.2019 Äänekosken kaupungintalon valtuustosaliin (Hallintokatu 4) klo 17 alkaenIlmoittautumista ei tarvita.

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Katso tulostettava esite tästä!

Omaishoitajien hyvinvointipäivä 2.10.2019

Tervetuloa omaishoitajien hyvinvointipäivään Äänekosken seniorikeskukseen keskiviikkona 2.10.2019 klo 9.30-13.
Omaishoitajille on tarjolla virkistystä ja hemmottelua sekä ruoka. Omaishoidettava voi viettää päivän seniorikeskuksessa ohjatussa toiminnassa ja ruokailla. Omaishoitajan sekä omaishoidettavan ohjelma ja ruokailu on maksutonta.

Ilmoittautuminen 25.9. mennessä soittamalla, tekstiviestillä tai sähköpostilla Hanna Uusitalolle hanna.uusitalo@aanekoski.fi tai p. 040 673 4379.

Mainitsethan ilmoittautumisen yhteydessä mahdolliset omaishoitajan/omaishoidettavan erityisruokavaliot.

Yhteistyössä: Äänekosken kaupunki Arjen tuki, Keski-Suomen Muistiyhdistys ry, Ääneseudun Omaishoitajat ry.

Katso tulostettava esite tästä!

Viitasaari

Maakunnallinen koulutus- ja virkistystilaisuus omaishoitajille 8.11.2019

Keski-Suomen omaishoitoverkosto järjestää maakunnallisen koulutus- ja virkistystilaisuuden omaishoitajille perjantaina 8.11.2019 klo 13-15.30 Viitasaarella, kaupungintalon valtuustosalissa (Keskitie 10). Tilaisuuden yksityiskohdat tarkentuvat lähempänä ajankohtaa. Seuraa ilmoitteluamme!

Kivijärvi

Päiväkahvit muistisairautta sairastaville ja heidän läheisilleen 27.11.2019.

Onko sinulla tai läheiselläsi todettu muistisairaus? Tervetuloa päiväkahveille keskiviikkona 27.11.2019 klo 13-15 Kivijärvi-talolle (Keskustie 39)

Ohjelmassa on päiväkahvien lisäksi kuulumisten vaihtoa sekä kevyttä aivojumppaa. Haluamme kuulla, millaista toimintaa juuri Sinä kaipaisit helpottamaan ja virkistämään arkeasi.

Tilaisuus on maksuton eikä ilmoittautumista tarvita!

Lisätiedot: Enni Leppänen p. 044 761 4925 tai enni.leppanen@ksmuisti.fi

Yhteistyössä Keski-Suomen Muistiyhdistys ry. sekä perusturvaliikelaitos Saarikka