Kotiapu

Keski-Suomen Muistiyhdistyksen kotiaputoiminta on tarkoitettu ensisijaisesti muistisairautta sairastaville ja perheille, jossa omainen hoitaa muistisairasta perheenjäsentään. Kotiavun tavoitteena on tukea toiminnallaan sairastuneen / perheen arjessa jaksamista. Kotiapua on tällä hetkellä mahdollista saada Jyväskylässä.

Kotiaputyöntekijät työskentelevät asiakkaiden kodeissa itsenäisesti erilaisissa avustavissa tehtävissä, kuten siivous, ikkunoiden pesu ja kaupassakäynti. Työntekijät eivät osallistu hoitotyöhön. Työntekijä työskentelee asiakkaan luona klo 9-15 välisen ajan ja hinta on 40 € / päivä. Myös lyhyempi aika on mahdollinen (3 h / 20 €). Kotiapu maksetaan kotiin lähetettävällä laskulla jälkikäteen.

Työntekijää sitoo vaitiolovelvollisuus asiakassuhteissaan. Työntekijät työskentelevät asiakkaiden kodeissa omissa työvaatteissaan ja hyvää työturvallisuutta noudattaen. Työvälineinä on asiakkaan omat siivous ym. tarvittavat välineet.

Asiakkaan tulee tehdä varaus kotiavun ottamisesta palveluvastaavalle joko puhelimitse tai käymällä yhdistyksen toimistolla. Kotiapua pyritään antamaan tasapuolisesti kaikille tarvitsijoille. Tällä hetkellä kotiapua on mahdollista saada noin 1-2 kertaa kuussa.

Varaukset numerosta 044 561 4927, ma-to klo 9-15

Katso tästä esite kotiapupalvelusta >