Muistiviikko 2020

Muistiviikkoa vietetään tänä vuonna (vko 39) teemalla Muistiasia on kaikkien asia. Viikon aloittaa Maailman Alzheimer-päivä maanantaina 21. syyskuuta.
Muistiviikolla tuomme esille sairastuneiden ääntä ja arkea sekä pyrimme vähentämään muistisairauksiin ja muistisairaisiin ihmisiin liittyviä ennakkoluuloja ja negatiivisia asenteita.

Ilmoitamme muistiviikon aikana järjestettävistä tapahtumista tällä sivulla.

Maanantai 21.9.

Laukaa, Muistitietoilta klo 17-19

Muistitietoilta muistisairaiden ihmisten läheisille ja vapaaehtoisille Laukaan pääkirjaston opintosalissa (Vuojärventie 2). Muistitietoillan aikana opitaan keskeisiä asioita muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Mukana tietoillassa myös Laukaan kunta ja muistikoordinaattori Miia Asikainen. Ilmoittautumiset ja lisätiedot 18.9. mennessä: muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 040 847 4650.
Koronavirustilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Tiistai 22.9.

Jyväskylä, Äijälän talon Tupakahvio klo 13-15

Kaikille avoin. Tupakahvion ohjelmassa Muistikummituokio. Äijälän talo, Äijälänkuja 6, 40420 Jyväskylä.

Joutsa, Muistitietoilta klo 17-19

Muistitietoilta muistisairaiden ihmisten läheisille ja vapaaehtoisille Kuntalassa (Jousitie 40). Muistitietoillan aikana opitaan keskeisiä asioita muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Ilmoittautumiset ja lisätiedot 21.9. mennessä: muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 044 561 4926. Koronavirustilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Katso tulostettava esite tästä (PDF)

Keskiviikko 23.9.

Multia, Muistikummituokio klo 10-11

Kaikille avoin muistikummituokio Multian seurakuntatalolla (Kirkkoraitti 2). Muistikummituokion aikana opitaan muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan.

Jyväskylä, Perustietoa muistisairauksista ja kuntoutuksen mahdollisuuksista -luento klo 13-14.45

Keski-Suomen Muistiyhdistys järjestää Sepänkeskuksessa (Kyllikinkatu 1) tilaisuuden, jossa seurataan valkokankaalta Muistiliiton ja Oulun Seudun Muistiyhdistyksen toteuttamaa koulutusta aiheesta. Luennoitsijana geriatrian erikoislääkäri Maija-Helena Keränen. Tilaisuus on maksuton. Ilmoittautumiset 22.9. mennessä osoitteeseen muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 044 561 4926. Koronatilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Jämsä, Muistitietoilta klo: 17-19

Muistitietoilta muistisairaiden ihmisten läheisille ja vapaaehtoisille Jokilaakson sairaalan auditoriossa (Sairaalantie 11). Muistitietoillan aikana opitaan keskeisiä asioita muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Mukana tietoillassa myös Jämsän muistiyhdistys ja muistihoitaja Marja-Leena Laakso. Ilmoittautumiset ja lisätiedot 21.9. mennessä: muistiluotsi@ksmuisti.fi tai 040 847 4650.
Koronavirustilanteen vuoksi joudumme rajoittamaan osallistujamäärää.

Keuruu, Isän tyttö eksyksissä -monologi klo 17

Muistisairaiden omaisille ja asiasta kiinnostuneille suunnattu esitys- ja keskustelutilaisuus Kulttuuritalo Kimarassa, Koulutie 3, Keuruu.
Käsikirjoitus Kirsi-Klaudia Kangas, esitys Kirsi-Klaudia Kangas ja Raija Järvensivu. Tilaisuudessa asiantuntijoina muistiluotsi Marianna Ikonen, Keski-Suomen Muistiyhdistys, muistikoordinaattori Karita Saarilampi, Keuruun kaupunki ja Leena Suonto, Keski-Suomen Muistiyhdistyksen Keuruun alaosasto.

Tilaisuuteen vapaa pääsy.

Katso tästä tulostettava esite (pdf).

Verkossa, Keski-Suomen Maa- ja Kotitalousnaisten Iltateet Teams-yhteydellä klo 17-18:30

Lisätietoja tästä linkistä. Ilmoittautumiset Paula Salonen, paula.salonen@maajakotitalousnaiset.fi tai p. 043 824 9641

Torstai 24.9.

Uurainen, Muistikummituokio klo 10-11.30

Muistikummituokio Uuraisten seurakuntatalolla (Topintie 1). Muistikummituokion aikana opitaan muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Lisätietoja ja ilmoittautumiset muistiluotsi@ksmuisti.fi tai p. 040 847 4650.

Toivakka, Muistitietoisku klo 12-13

Muistikummituokio Toivakan kirjastolla, Iltaruskontie 4, Toivakka. Muistikummituokion aikana opitaan muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 22.9. mennessä muistiluotsi@ksmuisti.fi tai p. 040 358 8010.

Hankasalmi, Muistitietoilta klo 17:30-19:30

Muistitietoilta erityisesti muistisairaiden ihmisten läheisille ja vapaaehtoisille Kuuhankaveden koulun Kohtaamossa, Kirkkotie 3, Hankasalmi. Muistitietoillan aikana opitaan lisää muistisairauksista ja kuinka muistisairas ihminen kohdataan. Lisätietoja ja ilmoittautumiset 22.9. mennessä muistiluotsi@ksmuisti.fi tai p. 040 358 8010.

Perjantai 25.9.