Ryhmät omaisille

Olemme myös muistisairauteen sairastuneiden läheisten yhdistys. Kaikkiin muistiryhmiin voi osallistua sairastunut ja läheinen yhdessä.
Pelkästään omaisille suunnatut ryhmät antavat mahdollisuuden tavata muita samanlaisessa tilanteessa olevia henkilöitä.

Meiltä voit varata ajan keskusteluhetkeen, jossa voit saada tietoa ja tukea elämään sairastuneen läheisenä.
Tervetuloa Rauhankadun toimistollemme. Otathan yhteyttä muistiluotsikehittäjiimme p. 044 561 4926 tai 040 847 4650.

TunteVa -ryhmä

TunteVa -ryhmä on suunnattu kaikille muistisairaan ihmisen omaisille, läheisille ja ystäville. Ryhmässä käytettävä TunteVa -menetelmä käsittelee muistisairaan ihmisen kohtaamista ja vuorovaikutusta. Menetelmä lisää valmiutta muistisairaan ihmisen parempaan ymmärtämiseen ja tukemiseen omassa arjessa. Ryhmässä saa tietoa ja tukea myös muun muassa haasteellisiin tilanteisiin.

Ryhmän tapaamisten sisältö:

• Muistisairaudet ja muistisairauden vaiheet lyhyesti
  • Muistisairaan ihmisen kohtaaminen, vuorovaikutuksen erityispiirteet
  • TunteVa -menetelmän periaatteet ja soveltaminen

Ryhmään osallistuminen edellyttää ilmoittautumista. Ilmoittaudu mukaan 25.3. mennessä.

Ryhmä kokoontuu keväällä 2020 kolme kertaa: 31.3., 14.4. ja 28.4.

Lisätiedot ja ilmoittautuminen: Ulla Halonen p. 044 061 4928

Omaisklubi

Muistisairaiden omaishoitajille ja läheisille. Ei ilmoittautumista. Paikkana yhdistyksen toimisto Jyväskylässä: Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

• Virkistävä tauko arjen keskellä. Kokemusten vaihtoa, tietoa ja virkistystä. Ohjattu ryhmä. Kerran kuukaudessa tiistaisin klo 14-15.30 Kevään 2020 tapaamiset: 4.2., 3.3., 31.3., 28.4., 26.5.
  • Vapaata keskustelua ja kokemusten vaihtoa omaishoitajille ja läheisille omatoimisesti. Ei ohjattua toimintaa. Kerran kuukaudessa tiistaisin klo 14-15.30. Tapaamiset keväällä 2020: 21.1., 18.2., 17.3., 14.4. ja 12.5.

Olet tervetullut kumpaankin tapaamiseen aina kun sinulle sopii! Tällöin noin joka toinen kerta on ohjattua toimintaa ja joka toinen vapaata keskustelua Muistiyhdistyksen tiloissa.

Miesten keilailuryhmä

Sinun ei tarvitse olla virallinen omaishoitaja, riittää, että olet mies, jonka läheisellä on muistisairaus. Ryhmä kokoontuu kerran kuukaudessa torstaisin klo 13- 14.30 keilailun merkeissä Scandic Laajavuoressa (Laajavuorentie 30, 40740 Jyväskylä). Vapaaehtoinen ryhmänohjaaja.

Päivämäärät keväällä 2020: 6.2., 5.3., 2.4., 30.4. ja 28.5.
Omavastuu 5 €/kerta laskutetaan kävijöiltä jälkikäteen. Huom! Yhtä aikaa kokoontuu muistinvirkistysryhmä muistisairauteen sairastuneille naisille Rauhankadun toimistolla. Lisätietoja p. 044 561 4927 / toimisto