viikko 21 tapahtuu-1

Muistisairaan kohtaaminen – maksuttomat yleisötilaisuudet Saarijärvellä ja Viitasaarella!

• Saarijärvi: tiistaina…

Julkaissut Keski-Suomen Muistiyhdistys ry. 20. toukokuuta 2018

Kehitysvammaisuus ja muisti läheisille ti 5.6.2018

Keski-Suomen Muistiyhdistys järjestää yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen TOM-hankkeen kanssa tilaisuuden tiistaina 5.6.2018 klo 13-15.30. Muistiyhdistyksen tiloissa Jyväskylässä, Rauhankatu 1.

Ilmoittautumiset 1.6.2018 mennessä ensisijaisesti sähköpostitse toimisto@ksmuisti.fi. Mukaan mahtuu 20 ensimmäistä.

Tilaisuus on avoin ja maksuton. Tarkoitettu kehitysvammaisten läheisille, jotka ovat kiinnostuneita muistiasioista. Tervetuloa!

Katso tarkempi ohjelma alla olevasta kuvasta: Läheisille - Kehitysvammaisuus ja muisti 5.6.2018-1

Omaishoitajien ja hoidettavien perinteinen virkistyspäivä 5.7.2018. Katso tästä esite ja tarkemmat tiedot päivän sisällöstä.

Ohjelmassa on mm. hartaus, ruokailu, mahdollisuus saunomiseen sekä mukavaa yhdessäoloa. ILMOITTAUTUMINEN: viimeistään torstaina 20.6.2018: Sanna Kanniainen p. 014 2663779 (tekstiviesti 040 5946710), Päivi Viitala p. 014 2663635 (tekstiviesti 050 5166182). Koulutuksen järjestää yhteistyössä: Jyväskylän kaupunki, Jyvässeudun Omaishoitajat ry, Punainen Risti, Jyväskylän seurakunta, Keski-Suomen Muistiyhdistys ry sekä FinFami Mielenterveysomaiset.

Muistiyhdistys on muuttanut! Osoitteemme Jyväskylässä on Rauhankatu 1.

Jyväskylän toimiston uusi osoite on Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä. Avoinna tuttuun tapaan maanantaista torstaihin klo 9-15. Lisätietoja: toimisto@ksmuisti.fi / puh. 044 561 4927

Kukoistava kotihoito -hanke: Muistisairaiden kuntoutus Keski-Suomessa vuonna 2017

Selvitimme syksyn aikana muistiasiakkaiden kuntoutuksen toteutumista Keski-Suomessa asiakkaan polun eri vaiheissa. Toimintamallit näyttävät vaihtelevan kunnittain ja toimijoittain merkittävästi. Muistisairauden vaiheet ovat erilaiset ja yksilölliset, joten eri vaiheissa tarvitaan erilaista apua ja tukea.

Raportin voit lukea tästä.

Tutkimukseen vapaaehtoisia osallistujia?

Jyväskylän yliopiston Monitieteinen aivotutkimuskeskus tutkii helppokäyttöisen pelisovelluksen vaikutusta kognitiiviseen toimintakykyyn lievissä muistiongelmissa. Etsimme tutkimukseen vapaaehtoisia, lievästä muistisairaudesta kärsiviä potilaita sekä heidän kanssaan asuvia omaisia koehenkilöiksi.

Voitte osallistua jos:
– olette yli 60-vuotias
– teillä on todettu lievä muistisairaus
– asutte yhdessä omaisenne kanssa
Osallistumalla tutkimukseen autatte selvittämään voidaanko pelisovelluksella lieventää muistioireita ja parantaako se elämänlaatua kotona. Laitteen saatte käyttöönne ilmaiseksi 6 kk:n tutkimusjakson ajaksi.

Lisätiedot sekä ilmoittautumiset tutkimukseen sähköpostilla: aivotutkimus@jyu.fi. Tutkimuksen vastaava tutkija on yliopistonlehtori Jan Wikgren