Seuraatko jo Keski-Suomen Muistiyhdistystä Instagramissa?

Tilaa uutiskirjeemme sähköpostiisi!

Sähköposti:

Uutiskirje jonka haluat tilata:
Muistiuutisia
Muistiuutisia on tarkoitettu kaikille muistiyhdistyksen toiminnasta kiinnostuneille henkilöille kuten yhteistyökumppaneille. Kirje ilmestyy muutaman kerran vuodessa.
Asiakaskirje
Asiakaskirje on muistisairaille ja heidän läheisilleen tarkoitettu kirje, jossa kerrotaan toiminnasta ja aikatauluista, esim. ryhmät tai retket. Kirje ilmestyy noin neljä kertaa vuodessa.
Muisti työssä -hanke
Muisti työssä -hankkeen uutiskirje on tarkoitettu sellaisille, jotka ovat kiinnostuneita työelämän tekemisestä muistille sopivaksi. Lisätietoa muistiterveys.fi -sivulla.

Postituslistalle voit liittyä myös klikkaamalla tästä!

Avoimet ovet ammattilaisille 29. elokuuta 2018 klo 13.30-16.30

Tervetuloa tutustumaan muistiystävällisiin tiloihimme ja Muistiyhdistyksen toimintaan 29.8.2018 klo 13.30-16.30. Yhteiskumppaneille ja ammattilaisille. Tilat sijaitsevat osoitteessa Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä. Lisätietoja voit kysyä sähköpostitse muistiluotsi@ksmuisti.fi tai puhelimitse 044 561 4926.

Muistikummilähettiläs -koulutus 30.11.2018

Muistikummit-toimintalli vaikuttaa käsityksiin muistisairauksista. Se muuttaa ajatuksia, toimintaa ja puheita muistiystävällisemmiksi. Muistikummit on sosiaalista toimintaa, jonka tavoitteena on luoda muistiystävällinen yhteiskunta yhdessä eri toimijoiden, yritysten, kuntien ja muistisairaiden kanssa.

Muistikummilähettiläs on muistiystävällisestä yhteiskunnasta innostunut, Muistiliiton koulutuspaketilla koulutettu vapaaehtoinen. Lähettiläs voi pitää tuokioita ystäville, perheille, työkavereille tai yleisötilaisuuksia suuremmille yleisöille. Tuokion jälkeen kaikki mukana olleet tietävät muistisairauksista ja tavoista, joilla voivat auttaa ja tukea muistisairaita. Lähettiläs koulutetaan päivän koulutuksella, jonka jälkeen hän voi organisoida oman tuokion muistiyhdistyksen tuen avulla.

Koulutus järjestetään perjantaina 30. marraskuuta 2018 klo 9-13 Muistiyhdistyksen tiloissa osoitteessa Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä.

Ilmoittautuminen tämän linkin kautta.

Muistiyhdistys on muuttanut! Osoitteemme Jyväskylässä on Rauhankatu 1.

Jyväskylän toimiston uusi osoite on Rauhankatu 1, 40100 Jyväskylä. Avoinna tuttuun tapaan maanantaista torstaihin klo 9-15. Lisätietoja: toimisto@ksmuisti.fi / puh. 044 561 4927

Tutkimukseen vapaaehtoisia osallistujia?

Jyväskylän yliopiston Monitieteinen aivotutkimuskeskus tutkii helppokäyttöisen pelisovelluksen vaikutusta kognitiiviseen toimintakykyyn lievissä muistiongelmissa. Etsimme tutkimukseen vapaaehtoisia, lievästä muistisairaudesta kärsiviä potilaita sekä heidän kanssaan asuvia omaisia koehenkilöiksi.

Voitte osallistua jos:
– olette yli 60-vuotias
– teillä on todettu lievä muistisairaus
– asutte yhdessä omaisenne kanssa
Osallistumalla tutkimukseen autatte selvittämään voidaanko pelisovelluksella lieventää muistioireita ja parantaako se elämänlaatua kotona. Laitteen saatte käyttöönne ilmaiseksi 6 kk:n tutkimusjakson ajaksi.

Lisätiedot sekä ilmoittautumiset tutkimukseen sähköpostilla: aivotutkimus@jyu.fi. Tutkimuksen vastaava tutkija on yliopistonlehtori Jan Wikgren