Ihmisiä yhteen kokoava toimintamme on toistaiseksi tauolla. Pyrimme käynnistämään muistiluotsien ohjaamat ryhmät viikolla 18, mikäli kokoontumiset ovat silloin sallittuja. Odotammme saavamme uusia kokoontumissuosituksia viimeistään viikon 17 lopussa.

Kaikkiin Muistiluotsi asiantuntija- ja tukikeskuksen järjestämiin kevään ryhmiin tullaan ilmoittautumisen kautta. Ohjaajat ovat henkilökohtaisesti yhteydessä aloituspäivämääristä ilmoittautuneille.

Muistiluotsien ohjaama muistinvirkistysryhmä muistisairauteen sairastuneille ja heidän läheisilleen jatkuu verkossa. Korona-tilanteen tuomien rajoitusten ajan kokoonnumme etäyhteyksin vaihtelevan ja virkistävän toiminnan merkeissä kerran viikossa. Toimintaan voi osallistua kotoa käsin. Muistinvirkistysryhmä on keskiviikkoisin verkossa klo: 13. Ilmoittautumiset ja lisätiedot Marianna, p. 044 561 4926 tai muistiluotsi@ksmuisti.fi

Myös muu verkkotoimintamme jatkuu. Lähetämme virkistyskirjeitä postitse niitä toivoneille ryhmien tauotuksen ajan. Teemme myös puhelintyötä ja meihin saa ehdottomasti olla yhteydessä parhaaksi katsomallaan tavalla, oli asia sitten pieni tai iso.

Vapaaehtoistemme ohjaama toiminta on myös osin tauolla, toimintaa käynnistetään kuitenkin alueellisesti, sitten kun se voidaan toteuttaa turvallisesti. Usealle paikkakunnalle on suunniteltu ulkona toteutettavia tapaamisia myöhemmälle keväälle, seuraathan paikallista ilmoittelua.

Ryhmien käynnistyessä seuraamme edelleen tarkasti koronavirustilannetta ja noudatamme siihen liittyviä yleisiä ohjeistuksia esim. suojavarusteiden käytöstä. Kahvitarjoilu on toistaiseksi tauolla lähikontaktien välttämiseksi ja oikeaoppisen kasvomaskin käytön mahdollistamiseksi. Muistiluotsien ryhmistä mukaan saa halutessaan pienen välipalan. Tarjoiluista on vapaaehtoinen kahvimaksu.

Suunniteltuihin toimintoihin voi tulla muutoksia. Tiedotamme niistä muun muassa nettisivuillamme, sosiaalisessa mediassa sekä henkilökohtaisesti toimintaan ilmoittautuneille henkilöille.

Tutustu toimintaamme täältä. Lisätietoja: Enni, p. 044 761 4925.