Aivoviikkoa vietetään Suomessa ensi viikkolla (viikko 11) teemalla: ”Ajattele aivojasi, mieti muistiasi!”

Pienillä valinnoilla voimme parantaa aivoterveyttämme ja vaikuttaa muistisairauksien riskitekijöihin. Aivoterveyden vaaliminen tukee myös muistisairauteen sairastuneiden henkilöiden toimintakykyä.

Aivoviikon teema on jaettu viiteen aihealueeseen:

• Mielen hyvinvointi
  • Ravinto
  • Aivojen aktivointi
  • Liikunta
  • Uni ja lepo

Jokaisen aihealueen alle on rakennettu viikon kestävä haaste, jolla jokainen voi testata, miten paremmat elämäntavat vaikuttavat omaan hyvinvointiin. Haasteet julkaistaan Facebook- ja Instagram-sivuillamme sekä päivitetään myös tähän julkaisuun.

Haasteiden lisäksi Aivoviikon viettäminen painottuu tänä vuonna verkkoon. Keski-Suomen Muistiyhdistys on mm. mukana Jyväskylän Yliopiston Monitieteiden Aivotutkimuskeskuksen verkkotapahtumassa esittelemässä toimintaansa videomuodossa sekä vastaamassa kysymyksiin ”Kysy aivotutkijalta” -palstalla. Lisätietoja löydät täältä: https://cibr.jyu.fi/fi/tapahtumat/aivoviikko.

Viikon aikana järjestetään useita mielenkiintoisia webinaareja, joista löydät lisätietoja Toimintaa verkossa -sivun alta täältä: https://ksmuistiyhdistys.fi/toimintaa-verkossa/.