Ajankohtaista

Auttaako aivotieto? – Aivo tutkimus laboratorioista hyötykäyttöön yleisötapahtuma 15.3.2018

Aivoviikon yleisötapahtuma Jyväskylän yliopistolla (Agora). Miten aivotutkimusta sovelletaan käytäntöön? Millaiseen aivotutkimustietoon voi luottaa? Tästä otetaan selvää Jyväskylän yliopiston Monitieteisen aivotutkimuskeskuksen kaiken kansan aivoiltapäivässä. Tervetuloa mukaan!

Katso tapahtuman esite tästä ja ilmoittaudu esitteen linkin kautta! Tapahtuman Facebook-sivu.

Mukana Keski-Suomen Muistiyhdistys ry.

Kukoistava kotihoito -hanke: Muistisairaiden kuntoutus Keski-Suomessa vuonna 2017

Selvitimme syksyn aikana muistiasiakkaiden kuntoutuksen toteutumista Keski-Suomessa asiakkaan polun eri vaiheissa. Toimintamallit näyttävät vaihtelevan kunnittain ja toimijoittain merkittävästi. Muistisairauden vaiheet ovat erilaiset ja yksilölliset, joten eri vaiheissa tarvitaan erilaista apua ja tukea.

Raportin voit lukea tästä.

Ryhmät keväällä 2018

Lue tai tulosta tästä kooste toiminnasta Jyväskylässä keväällä 2018.

Lisää ryhmiä löydät kotisivuiltamme täältä tai Pohjoisen Keski-Suomen alueelta täältä.

Kehitysvammaisuus ja muisti

Keski-Suomen Muistiyhdistys järjestää yhteistyössä Etelä-Pohjanmaan Muistiyhdistyksen TOM-hankkeen kanssa kaksi samansisältöistä tilaisuutta

keskiviikkona 4.4.2018

• Klo 9–11.30 Jyväskylässä pääkirjaston Pienessä luentosalissa (Vapaudenkatu 39-41).
  • Klo 13.30–16 Äänekoskella kaupungintalon valtuustosalissa (Hallintokatu 4).

Katso tarkempi tilaisuuden ohjelma tästä linkistä.

Tilaisuudet ovat maksuttomia ja avoimia kaikille kehitysvammaisten muistiasioista kiinnostuneille! Tilaisuuksiin ilmoittautuminen 22.3. mennessä Keski-Suomen Muistiyhdistykselle puh. 044 561 4927 tai toimisto@ksmuisti.fi

Tutkimukseen vapaaehtoisia osallistujia?

Jyväskylän yliopiston Monitieteinen aivotutkimuskeskus tutkii helppokäyttöisen pelisovelluksen vaikutusta kognitiiviseen toimintakykyyn lievissä muistiongelmissa. Etsimme tutkimukseen vapaaehtoisia, lievästä muistisairaudesta kärsiviä potilaita sekä heidän kanssaan asuvia omaisia koehenkilöiksi.

Voitte osallistua jos:
– olette yli 60-vuotias
– teillä on todettu lievä muistisairaus
– asutte yhdessä omaisenne kanssa
Osallistumalla tutkimukseen autatte selvittämään voidaanko pelisovelluksella lieventää muistioireita ja parantaako se elämänlaatua kotona. Laitteen saatte käyttöönne ilmaiseksi 6 kk:n tutkimusjakson ajaksi.

Lisätiedot sekä ilmoittautumiset tutkimukseen sähköpostilla: aivotutkimus@jyu.fi. Tutkimuksen vastaava tutkija on yliopistonlehtori Jan Wikgren